FANDOM

La Llegenda del Drac Sheron
Bola de Drac: La Llegenda del Drac Sheron
Informació
Títol japonès: ドラゴンボール 神龍の伝説
Títol romanitzat: Doragon Bōru: Shenron no Densetsu
Títol anglès: Dragon Ball: Curse of the Blood Rubies
Director: Daisuke Nishio
Guionista: Toshiki Inoue
Akira Toriyama (autor original de la sèrie)
Data d'estrena: 20 de decembre de 1986 (Japó)
Duració: 50 min.
Navegació
Anterior Següent
Bola de Drac: La Llegenda del Drac Sheron (ドラゴンボール神龍の伝説, Doragon Boru: Shenron no Densetsu), també coneguda com La maledicció dels robins de sang és la primera pel·lícula de Bola de Drac. Es va emetre entre els episodis 43 i 44. Inicialment, el seu títol era simplement Bola de Drac, però a l'estrenar-se en vídeo, se li va canviar el nom.

La pel·lícula recrea la Saga de la recerca de les 7 Boles de Drac amb grans variacions a la història, de les quals una de les més notables és que l'antagonista principal és el Rei Gurmet i no en Pilaf com a la història original. Pel desè aniversari de Bola de Drac la història es va reescriure de nou a la pel·lícula El camí per ser el més fort.

SinopsiEdit

Pare Penny atura soldat.jpg

El pages aturant al soldat

Segons la llegenda, existeixen unes esferes misterioses, les boles de drac, i es diu que qui aconsegueixi reunir-les podrà invocar al Drac Sheron i demanar-li qualsevol desig.

En un país, unes excavadores no paren d'obrir forats i de tirar cases, mentre el poble s'ho mira sense poder fer res, ja que estan rodejats per soldats. Una nena tira una pedra amb un tiraxines contra un dels conductors d'excavadora. Un dels Soldats va cap a ella i intenta pegar-la amb la culata de l'escopeta, però un home l'atura.

Pare Penny vs Bongo.png

El Soldat contra el pare de la nena

Els altres soldats van a socórrer al seu company i llavors arriba el cap dels soldats i s'encara a l'home. Aquest li demana que perquè estan destrossant les seves terres i el soldat li diu que és perquè aquelles terres són del rei, que en poden fer el què vulguin i que són plenes dels anomenats robins de sang.

El pagès exigeix que els soldats marxin, de manera que el soldat decideix donar-li una oportunitat, si el guanya marxaran. Sense esperar resposta del pagès, en Bongo dóna un cop a l'estómac i a la cara de l'home, deixant-lo semiinconscient. Llavors el soldat puja a un cotxe i amb la seva companya van cap al palau.

Allà, el Rei està enrabiat perquè el què menja no és prou bo ja que l'estómac no li accepta res que no sigui millor que el plat anterior. Llavors la Raven i en Bongo arriba i l'informen de que n'acaben de localitzar una altra. El rei busca les boles de drac per curar-se de la maledicció.

Lluny d'allà, a les muntanyes hi viu en Goku, que té una bola de drac, i va a buscar alguna cosa per menjar. Fàcilment captura un peix gegant. En un altre lloc, una noia, la Bulma veu passar un avió a tota velocitat i s'adona que va direcció a la bola de drac gràcies al Radar del Drac. En Goku també veu l'avió, quan la Bulma xoca contra ell. Es presenten i en Goku s'estranya de que aquell ésser humà sigui una noia.

Bulma coneix Goku a peli 1.png

La Bulma coneix en Goku

En Goku veu la bola de drac que té la Bulma, mentre en Bongo i la Raven roben la que en Goku té a casa seu i li deixen una moneda d'or. Senten l'avió marxar i llavors decideixen perseguir-los. Els soldats del rei descobreixen que els persegueixen i la Raven els dispara amb una metralladora. La Bulma s'hi torna i els toca, però el seu avió acaba destruït quan la Raven els llança un míssil, però sort sobreviuen.

En un bosc, la nena del poble està fugint i es troba un ogre enorme. En Goku i la Bulma arriben en aquell moment i en Goku s'hi enfronta. Llavors aquest es transforma en un robot, però quan descobreix la força del noi, l'Ulong es transforma en ratpenat i fuig, fins que s'acaba la transformació i revela la seva forma veritable, la d'un porquet.

Puar i Yamcha Llegenda Drac.png

Els bandits Puar i Yamcha

El porquet està espantat per on ha anat a parar quan de sobte són disparats per en Yamcha, el bandit, acompanyat del seu amic Puar. El bandit exigeix que li donin tot el que tenen, però l'Ulong diu que no li donaran res, que en Goku és molt fort i el derrotarà. En Goku no veu motiu per lluitar però de cop en Yamcha l'ataca amb un sabre En Goku es defensa i aconsegueix fer perdre el sabre al bandit, però aquest l'ataca amb múltiples cops i fa perdre el bastó màgic a en Goku. A continuació l'ataca amb un Pedra, Paper i Tisores, però no aconsegueix derrotar-lo. En aquells moments, la Bulma arriba amb la Penny i quan en Yamcha veu a la noia, es posa molt vermell i cau per un penya segat, trencant-se una dent. Finalment, fuig corrent jurant que es tornaran a veure.
Follet Tortuga i Yamcha peli 1.png

En Yamcha dient al mestre que no es fïi d'en Goku

A la nit, en una casa amb rodes, la Penny explica que està buscant al Follet Tortuga per tal que l'ajudi a salvar al seu poble. Com que en Goku i companyia també van cap al sud, la deixen anar amb ells ja que la illa és en aquella direcció. En Yamcha, que ha sentit la conversa, es dirigeix cap a la illa del mestre amb l'objectiu de convènce'l de que derroti en Goku i llavors ell aprofitarà per robar les boles de drac que tenen i que demanarà al drac no perdre els estreps davant de les noies. En Puar li demana si no prefereix ser l'amo del món, però ell li diu que no li interessa la política.

Mentre, el Rei Gurmet, que ja té cinc boles de drac, està impacient perquè els seus subordinats arribin. Per altra banda, en Goku i companyia arriben a la illa del Follet Tortuga i aquest li diu a en Goku que sap que vol matar-lo per fer-se famós, però la Penny li diu que abans l'ha salvada. Llavors sense voler en Yamcha es revela i li diu que no els hi faci cas, però quan veu a la Bulma, que se li llança a sobre, fuig corrents.

Bulma a peli 1.png

La Bulma demanant la Bola de Drac

Com que no sap qui diu la veritat, el mestre els diu que el farà una prova i llavors crida al núvol Kinton, un núvol en el que només pot pujar-hi algú amb el cor pur. El mestre els en fa una demostració, però travessa el núvol. Llavors en Goku ho intenta i s'hi aguanta, revelant la seva puresa de cor. Havent descobert el seu engany, en Yamcha fuig. Llavors la Bulma s'adona que el vell té una bola de drac penjada del coll i li demana que li doni, però ell hi accedeix a canvi d'un petó.

Com que la noia no vol fer-ho, demana a l'Ulong que es transformi en ella i ho faci ell. Al final hi accedeix i el porquet, transformat en la Bulma, li ensenya els pits al Follet Tortuga. En aquell moment, són atacats pels soldats del Rei Gurmet i una de les boles de drac és robada. Disparen tot de míssils i enfurismat, el Follet Tortuga es treu la camisa, es fa musculós i llança un raig d'energia que destrueix els projectils i els submarins de l'exèrcit del rei. En Goku demana que li ensenyi la tècnica, però el vell li diu que li va costar 50 anys en dominar-la. No obstant, ell ho prova i aconsegueix fer-la.

Finalment, marxen de l'illa i es dirigeixen cap al País del Rei Gourmet. La Penny està trista perquè el Follet Tortuga no li dóna ajuda, ja que ell ja està retirat i ho ha de fer ella, ja que és el seu país. La Bulma li diu que no estigui trista que ells l'ajudaran.

Bongo vs Goku.png

En Bongo contra en Goku

Al castell, els soldats informen al rei que la bola de drac que els falta es dirigeix cap allà. Llavors es preparen per atacar en Goku i els seus amics. En Goku s'enfronta a en Bongo que va enfilat sobre una plataforma voladora, mentre la nau de la Bulma és perseguida per avions de l'exèrcit, que la fan estavellar. Després d'un curt combat, en Goku guanya trencant la plataforma voladora i enviant al seu enemic d'un cop a través de la paret, però en Bongo atrapa en Goku amb la seva cadena, de manera que també cau. Prop d'allà, en Yamcha destrueix una porta amb un míssil i entra al castell, on arriba a la sala del tresor, que és plena de robins de sang.

Vagarejant pel castell, es troben al grup de la Bulma, quan de cop són atacats per la Raven. Aquesta dispara al noi amb la seva metralleta i el toca, però els robins que duia amagats al pit el protegeixen. Llavors l'ataca i sense voler li toca un pit, descobrint que és una noia. En Yamcha es posa molt vermell, incapaç d'atacar i la Raven el derrota. Llavors comença a atacar-los amb explosius, de manera que fugen corrents. Finalment, arriben a la sala del tro mentre per la seva banda, en Goku envia en Bongo a través de la paret d'un cop del bastó màgic i també hi arriba.

Rei Gurmet gegant.jpg

El rei en la seva forma gegant

El rei és allà, afamat i desesperat perquè li portin la bola de drac restant. Llavors, comença a fer-se gegant i encara més monstruós. En Goku l'ataca però és rebutjat d'un cop de puny. Llavors, quan el rei l'ataca, en Goku atura amb prou feines el cop i llavors li llança un kamehameha, però no li fa res. Llavors, la Bulma veu que al rei li brilla la panxa, igual que la bola de drac que té ella, i s'adona que les boles de drac són allà. Llavors, li llança la bola de drac qu té ella i invoca al drac sheron.

El drac els demana quin és el seu desig. La Bulma i en Yamcha volen formular el seu desig, però qui ho fa és la Penny:

Per culpa dels robins tota la gent és desgraciada, si desapareguessin tot seria com abans!

— La Penny formulant el desig

Penny demana desig.png

La Penny demanant el desig al drac

Llavors, tots els robins surten de la terra i desapareixen. Llavors, el drac Sheron marxa i tot el país torna a ser com abans. La Bulma i en Yamcha estan trists perquè els seus desitjos, mentre en Goku es lamenta de que no trobarà la bola de drac del seu avi. Llavors, apareix el rei en forma humana dient que té gana. La Penny li dóna una poma, ell diu que és molt bona i el seu pare li diu que gairebé va destruir-les totes. Llavors en Goku marxa amb el núvol kinton a buscar la bola de drac, mentre en Yamcha i la Bulma estan ballant per haver-se conegut i "haver fet realitat el seu desig" i els vilatans estan contents perquè la seva terra torna a ser com abans.

Col·locació a la línia de tempsEdit

Els esdeveniments de la pel·lícula tenen lloc durant la Saga de la recerca de les 7 Boles de Drac. No obstant, no pot ubicar-se exactament, ja que a la pel·lícula en Puar i en Yamcha es fan aliats d'en Goku d'una manera diferent a com succeeix a l'anime. Segons el Daizenshuu 6, els esdeveniments d'aquesta pel·lícula succeeixen en un món alternatiu.

DoblatgeEdit

Nom del Personatge Actor de Doblatge (Japonès) Actor de Doblatge (Català)
Goku Masako Nozawa Mònica Padrós
Bulma Hiromi Tsuru Roser Contreras
Ulong Naoki Tatsuta Miquel Bonet
Puar Naoko Watanabe Luisita Soler
Yamcha Tōru Furuya Óscar Muñoz
Follet Tortuga Kōhei Miyauchi Vicenç Manel Domènech
Raven Mami Koyama Isabel Muntaner
Penny Tomiko Suzuki
Sheron Kenji Utsumi Enric Serra Frediani
Pare de la Penny Shōzō Iizuka Francesc Alborch
Mare de la Penny Reiko Suzuki
Tortuga Daisuke Gōri Antonio Crespo
Pilots Ryōichi Tanaka
Michitaka Kobayashi
Soldats Kōji Totani
Vil·latans Masaharu Satō
Kazumi Tanaka
Masato Hirano
Bongo Gorō Naya
Rei Gurmet Shūichirō Moriyama Jaume Mallofre
Narrador Jōji Yanami Enric Isasi-Isasmendi

MúsicaEdit

NavegacióEdit

Llista de Pel·lícules de Bola de Drac
Pel·lícules de Bola de DracBola de Drac
Llargmetratges La Llegenda del Drac SheronLa Bella Dorment al Castell del MalAventura MísticaEl Camí Per Ser el Més Fort
Especial Educatiu La seguretat vial d'en GokuEl cos de bombers d'en Goku
Pel·lícules en viu Bola de Drac: Comença la màgiaDragon Ball: Ssawora Son Goku, Igyeora Son GokuDragonball Evolution
Pel·lícules de Bola de Drac ZBola de Drac Z
Llargmetratges Garlic Jr. ImmortalEl Més Fort del MónLa Súper BatallaEl Superguerrer Son GokuEls Rivals Més FortsLluita Entre Guerrers de Força Il·limitadaLa Súper Batalla dels 3 SuperguerrersLa Batalla ArdentEls Guerrers de les GalàxiesEl Retorn d'en BrolyBio-BrolyEl Renéixer de la FusióL'Atac del DracLa Batalla dels DéusLa Resurrecció de "F"
Especials de Televisió Bardock, el pare d'en GokuMovie Overview SpecialLa Història d'en TrunksLooking Back at it All: The Dragon Ball Z Year-End Show!Super Collaboration Special
OVAs Dragon Ball: Plan to Eradicate the Super SaiyansEl Món de Bola de Drac ZEi! En Son Goku i els seus amics tornen!Episodi d'en Bardock
Stage plays Bola de Drac Kai: Etapa de Súper Batalla
Pel·lícules de Bola de Drac GTLogo BDGT.png
Especials de Televisió 100 anys després

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori