FANDOM

25px-Vida_Real.png

Joan Sanz.jpg

En Joan Sanz

En Joan Sanz Bartra és un actor, actor de doblatge i guionista català. Des de 1989, i durant 10 anys, va participar com a doblador en diverses sèries d'anime emeses a TV3.

BiografiaEdit

En Joan Sanz va néixer a Olesa de Montserrat el 26 de juliol de 1959. Va debutar en el món del doblatge l'any 1989, participant en ell durant deu anys.

Poc després, va donar per finalitzada la seva etapa com a doblador i va tornar al món de l'espectacle ara com a guionista dels telefilms Cafè&Clixé, Orígens i Temps Afegit, entre altres. També va fer de guionista pel llargmetratge Parla'm d'en Paco en el qual va participar com a actor i director i que van ser produïts i emesos per TV3.

Implicació a la sèrieEdit

Abans de Bola de Drac, havia doblat el Sr. Nakano de Musculman, a més de doblar breument algun personatge com ara soldats de l'Exèrcit de la Cinta Vermella a Bola de Drac. Llavors, quan va començar Bola de Drac Z, va començar a fer de doblador d'en Vegeta, encarnant el mateix personatge durant tot Bola de Drac Z i la seva seqüela Bola de Drac GT.

El doblatge d'aquest personatge es caracteritza sobretot pels seus insults diversos, en un català molt correcte, com: "ets un patata", "ets un pallús", "aneu a casa a prendre un got de llet calentona" entre d'altres.

El 2011 va tornar temporalment al món de doblatge com a Vegeta a Bola de Drac Z Kai (la remasterització de Bola de Drac Z).[1]

Altres aparicionsEdit

A finals de l'any 2012 i principis del 2013, en Joan va apareixer a la sèrie de TV3 "La Riera", encarnant el personatge d'"el client", una persona que havia encarregat que li fessin un quadre. Va participar també al doblatge de One Piece, doblant el personatge d'en Saldeath.

A continuació es detallen alguns dels seus treballs. Es pot consultar una llista més completa de la seva tasca com a doblador aqui

Pel·lícula/Sèrie A qui interpreta
007: Alta tensió Kamran Shah
Nickelodeon Agutzil
Lamu Esquifit
Bola de Drac: Comença la màgia Porquet
Musculman Sr. Nakano
Bola de Drac Z Vegeta
Karate Kid 2 Bobby
Bola de Drac GT Vegeta
Street Fighter II V Serpent Negra
Deu Valents Kurt
Robocop 3 Seitz
Bola de Drac Z Kai Vegeta
One Piece Saldeath

ReferènciesEdit

  1. Part de la informació personal i biogràfica estan extretes del llibre La sèrie de la teva vida, escrit per Marc Zanni i Joan Sanz i edició de Norma Editorial.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori