Fandom

Bola de Drac Wiki

Kamehameha

1.852pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Kamehameha
En Son Goku llançant un kamehameha
かめはめ波
Kamehameha
Noms
alternatius
  • Efecte Kamehame[1]
  • Ones Kamehame
  • Ones de xoc[2]
  • Força Màgica[3]
  • Energia Pura[4]
  • Energia Absoluta[5]
  • Debut
  • Manga: "El Kamehameha del Follet Tortuga!!"
  • Anime: "L'efecte kamehame"
  • Aparicions Bola de Drac, Bola de Drac Z, Logo BDGT.png i Logo BDZ Kai.png
    Inventor Follet Tortuga
    Usuaris
  • Follet Tortuga
  • Avi Son Gohan
  • Goku
  • Gohan
  • Gohan del Futur
  • Krilin
  • Yamcha
  • Ten Shin Han
  • Cèl·lula/Cèl·lula del Futur
  • Cèl·lules Juniors
  • Goten
  • Trunks
  • Gotrunks
  • Monstre Buu
  • Buu dolent
  • Super Buu
  • Buu petit
  • Vegeku
  • Gogeta
  • Veku
  • Gokule
  • Uub
  • Pan
  • Baby (amb en Goten o en Gohan posseïts)
  • Drac de Set Estrelles (amb la Pan absorvida)
  • Vegeta[6]
  • Bardock[7]
  • Tipus Ona d'Energia
    Color      i      o      i      o      i      o      i      o      i      o      i     
    Tècniques semblants
  • Masenko
  • Canó Galick
  • Final Flash
  • Ona d'Energia de Màxim Poder
  • El Kamehameha (かめはめ波, Kamehameha, lit. Ona destructiva de la tortuga) és la primera tècnica d'energia vista en tot Bola de Drac. Al final acaba sent la tècnica més utilitzada durant la sèrie, sent un dels atacs característics d'en Goku. És també un atac característic dels alumnes de l'Escola Tortuga.

    DesenvolupamentEdit

    L'Akira Toriyama va provar una sèrie de posicions per tal de decidir quina seria la millor per a la tècnica que tenia pensada. Quan ja ho tenia pensat, va decidir posar-li un nom, però no es decidia per cap, tot i que tenia clar que havia de contenir el mot "Kame" (tortuga en japonès). Per aquest motiu, va demanar ajuda a la seva esposa, la qual li va dir que li posés de nom a la tècnica "Kamehameha".[8] Ella va dir-li al seu marit que seria fàcil recordar el nom de l'atac si feia servir el nom d'un rei de Hawaii anomenat Kamehameha (lit. "l'únic molt sol" o "un lloc a part" en llengüa hawaiana). A més, Kamehameha en japonès significa "Ona destructiva de la tortuga".

    ResumEdit

    Creació i HistoriaEdit

    Kame Hame Follet Tortuga.jpg

    El Follet Tortuga a punt de realitzar el Kame Hame Ha

    El Kamehameha va ser inventat pel Follet Tortuga, 50 anys com a mínim abans de l'inici de la sèrie.[1] Consisteix en acumular el poder latent del cos als palmells de les mans i llavors expulsar-lo de cop, emetent una ràfega d'energia. En Goku va aprendre-la després de veure com el Follet Tortuga l'utilitzava per apagar les flames del castell de l'Ox-Satan al Mont Frypan. Per a sorpresa de tothom, en Goku va ser capaç de realitzar la tècnica amb èxit en el seu primer intent, tot i que només va ser prou forta com per destrossar el cotxe que en Yamcha havia donat a la Bulma anteriorment. En algun moment entre el 21è i el 22è Torneig Mundial de les Arts Marcials, en Krilin i en Yamxa també l'aprenen, ja que la fan servir contra en Chaos i en Ten Shin Han respectivament. Durant el mateix torneig, el propi Ten Shin va ser capaç de copiar-la. Després de que els estudiants de l'Escola de la Tortuga l'hagin après, l'ensenyen a deixebles i familiars seus, convertint-se en una tècnica molt popular en els combats. En Cèl·lula també és capaç d'utilitzar-la a causa de les cèl·lules d'en Goku i els seus amics que té al seu organisme. El Monstre Buu l'apren a realitzar després de veure executar la tècnica a en Goku, durant la Saga del Monstre Buu.

    ÚsEdit

    El kamehameha es forma quan s'ajunten les mans pels canells al costat del cos i el ki es concentra en un sol punt, entre les mans (poden estar molt a prop o en contacte). Llavors, els braços s'estiren endavant i es dispara un potent raig d'energia. La tècnica pot utilitzar-se també amb un sol braç o fins i tot amb els peus. En la majoria de variants, l'usuari pronuncia la paraula "Ka-me-ha-me-HA!" i, quan es pronuncia l'última sil·laba és quan s'estiren els braços endavant i s'allibera l'atac.

    Aparença i personalitzacióEdit

    Kamehame Yamcha.png

    Kamehameha d'en Yamcha

    El Kamehameha apareix en diferents colors a l'anime, les pel·licules, els videjocs i el manga. El poder i la concentració dels diversos tipus de kamehameha també varien en gran mesura. El seu color estàndad i original és el blanc i blau clar, però quan en Goku està transformat en Superguerrer de Fase 4, el seu Kamehameha x10 és de color vermell, el Kamehameha elèctric d'en Gohan en la seva forma màxima és de color groc, etc. En alguns jocs i episodis de Bola de Drac Z, el color del kamehameha d'en Goku és groc en comptes dels inicials. El Final kamehameha d'en Vegeku és groc/daurat quan està transformat en superguerrer, mentre que és blau quan es troba en la seva forma base. El Kamehameha de xocolata d'en Majuub és de color rosa (tot i que blau en el seu debut), i diverses de les formes d'en Buu poden fer servir el Súper Kamehameha, que a vegades és de color rosa i en altres de color blau.
    Kamehameha groc.jpg

    En Goku llançant un Kamehameha groc

    A causa de que el Kamehameha s'ha extès al repertori de la majoria de protagonistes, aliats i enemics, alguns d'ells l'han personalitzat, sent la majoria d'ells personatges que no han entrenat a l'Escola de la Tortuga. Per exemple, el combat contra en Bio-Broly, tant en Trunks com en Goten utilitzen l'atac, però en Trunks estén els dos braços als costats i carrega l'atac, per llavors dir Kamehameha, posar les mans endavant i disparar una ràfega d'energia blava en conjunció amb el kamehameha d'en Goten. Durant la Saga del Planeta Namek, en Krilin va fer servir una posició diferent en diverses ocasions, generalment en conjunt amb el Masenko d'en Gohan. En aquesta versió, en Krilin col·loca una mà darrere l'altra, diu Kamehameha i deixa anar l'energia. Això porta a pensar que l'únic requisit per llançar l'atac és dir el nom de l'atac i acomular l'energia en algun lloc i ja està.

    Bola de Drac EvolutionEdit

    Kamehameha BDEvolution.jpg

    El Kamehameha a Bola de Drac Evolution

    A la pel·lícula d'acció en viu Bola de Drac Evolution, la tècnica és molts similar al Kamehameha fet servir a l'anime i al manga, però té diferències notables en funció de l'usuari que el fa servir: el Follet Tortuga canalitza el ki des del pit fins als braços abans d'alliberar-lo a través de les mans, mentre que en Goku canalitza el ki fora del seu cos, formant una aura mentre creua els braços en forma d'X, mentre que la resta de la tècnica és similar a la usada a l'anime i al manga. El Kamehameha de la pel·lícula es diferencia també per tenir més usos que el Kamehameha de la sèrie, ja que pot ser utilitzat per encendre torxes i com a desfibril·lador, tal com demostra el Mestre Roshi quan salva de morir en Goku, després de que aquest rebés un dispar de la Mai. La potència del Kamehameha depen de la concentració i energia que s'hi posa, a més energia més fort.

    VariacionsEdit

    Kamehameha manga.png

    Desenvolupament al manga

    Kamehameha Pare-Fill.jpg

    El Kamehameha Pare-Fill

    ReferènciesEdit

    1. 1,0 1,1 Bola de Drac - Episodi 8, L'efecte kamehame
    2. Bola de Drac - Episodi 42, El secret del doctor Flappe
    3. Bola de Drac - Episodi 75, La lluita amb l'adversari misteriós
    4. Bola de Drac - Episodi 144, L'últim combat
    5. Bola de Drac - Episodi 146, La lleialtat d'en Son Goku
    6. Bola de Drac Z: Shin Budokai, 2006
    7. Bola de Drac Z: Shin Budokai - Another Road, 2007
    8. Bola de Drac: Guia Super Emocionant, 2009

    Més wikis de Wikia.

    Wiki aleatori