Fandom

Bola de Drac Wiki

Ona d'Energia

1.851pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Ona d'Energia
En Goku formant i disparant una ona d'energia
エネルギー波
Enerugī-ha
Noms
alternatius
Ona de ki
Debut Manga: "El Kamehameha del Follet Tortuga!!"
Anime: "L'efecte kamehame"
Aparicions Bola de 4 estrelles.png, Logo BDZ.png, Logo BDGT.png, Logo BDZ Kai.png i Logo BDS.png
Inventor Diversos Usuaris
Usuaris Diversos Usuaris
Tipus Ona
Color Diversos Colors
Tècniques semblants
  • Explosió de Ki
  • Ona d'Energia de Màxim Poder
  • Les Ones d'Energia (エネルギー波, Enerugī-ha), o Ones de Ki (気功波, Kikōha),[1] són termes genèrics per a nombroses tècniques de la franquícia de Bola de Drac.

    ResumEdit

    Gohan ona energia tronc.png

    En Gohan disparant un raig d'energia a un tronc

    En essència, les ones d'energia són un tipus de tècnica en el que l'usuari utilitza ki en forma d'ona, ja sigui expulsant-lo des de les seves mans, des del nas, des dels dits, des dels ulls, des del cos o de la boca. La primera tècnica que es veu d'aquest tipus a l'anime i al manga és el Kamehameha. Aquest tipus de tècniques han fet aparició en gairebé tots els videojocs. El color de l'atac varia en funció de l'usuari, per exemple, el Kamehameha canvia entre blau, vermell i groc.

    A l'original japonès, en Cor Petit i en Gohan anomenen a les seves ones d'energia Makōhō (魔光砲; lit. "Canó de llum del Diable"). A la versió anglesa del manga, en Goku es refereix a les seves ones d'energia com a "Bola de Foc", igual com passa en alguns episodis de Bola de drac doblats en català. Les ones d'energia vistes més sovint a la sèrie són el kamehameha i les Bales d'energia continuades. Algunes d'aquestes ones depenen dels seus usuaris, de manera que poden fer-se més poderoses, més ràpides i de tamany més gran.

    Goku i Vegeta Ones Energia.png

    En Goku i en Vegeta disparant ones d'energia

    Aquests atacs també poden millorar-se quan els seus usuaris es tornen més hàbils o pateixen algun tipus de transformació. La versió més podent d'una tècnica d'ona d'energia s'anomena Ona d'Energia de Màxim Poder. L'usuari ha de tenir el control total de l'atac quan llança una ona d'energia, ja que sinó pot perdre'n el control, com li va passar a en Goten amb la seva versió del kamehameha mentre lluitava contra en Trunks a la final de la divisió infantil del 25è Torneig Mundial d'Arts Marcials.

    ReferènciesEdit

    1. Daizenshuu 7 , 1996

    Més wikis de Wikia.

    Wiki aleatori