Fandom

Bola de Drac Wiki

Vicenç Manel Domènech

1.851pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

25px-Vida_Real.png

Vicens Manel Domènech.jpg

En Vicenç Manel Domènech en una aparició a Dinamita

En Vicenç Manel Domènech era un director i actor de doblatge català.

BiografiaEdit

De jove va introduir-se al món del doblatge, professió a la qual es va dedicar durant prop de 50 anys i que va mantenir durant tota la seva vida. En algun moment, va començar a exercir de director de doblatge, a més de seguir fent d'actor de doblatge. Va dedicar-se també al teatre.

Mai va tenir parella ni va casar-se i vivia amb la seva germana gran (també soltera) al pis on havia viscut sempre la seva família. Va morir amb poc més de 70 anys, fruit d'una relliscada, amb la qual va patir un traumatisme que acabà amb la seva vida.[1]

PersonalitatEdit

En Vicenç Manel Domènech tenia un caràcter molt personal. Tendia a ser molt expressiu i a dir el que pensava. Era bastant mal parlat, ja que sempre estava dient insults. Quan un dia un company actor de doblatge li va fer una broma dient-li que s'estava fent vell, va agafar-s'ho al peu de la lletra i va començar a comportar-se com a tal a partir de l'endemà. Es va deixar créixer el cabell i la barba, de manera que semblava un vell savi.

Tenia excel·lents capacitats per al doblatge, però tenia moltes dificultats alhora de memoritzar un text.[1]

Implicació a la sèrieEdit

Va dirigir Bola de Drac i Bola de Drac Z en les quals ell va posar veu al Follet Tortuga.

Altres AparicionsEdit

Va doblar molts personatges de sèries i de pel·lícules, tan en català com en castellà.

Va aparèixer al programa de TV3 Dinamita, on la seva frase característica era: Us diré dues coses que us canviaran la vida. La primera... ara no m'enrecordo.

A continuació hi ha alguns dels papers que va interpretar en Vicenç Manel Domenech. Es pot consultar una llista més completa aquí

Pel·lícula/Sèrie A qui interpreta
Astèrix i Obèlix Panoràmix
Musculman Warsman
Bola de Drac GT Follet Tortuga
Bola de Drac Z Gran Rei
Excàlibur Abat
El Geperut de Notre Dame Jutge
Els Barrufets El rei
Star Trek Comandant Scott
La guerra de les galaxies Almirall Ackbar
Dinamita Savi

ReferènciesEdit

  1. 1,0 1,1 Tota la informació personal i biogràfica estan extretes del llibre La sèrie de la teva vida, escrit per Marc Zanni i Joan Sanz i edició de Norma Editorial.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori